ARO si-a inceput activitatea industriala in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza.
Intre anii 1943-1944 au fost produse elice de avion si echipamente de tragere pentru Intreprinderea de Avioane Brasov, iar intre 1954-1957, parti componente pentru industria auto. 1957 este anul in care a fost produs primul automobil de teren in Romania, IMS 57. In anul 1959 a fost lansat modelul imbunatatit M 59.
In 1972 se lanseaza in fabricatie gama ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar in 1980 intra in productia de serie gama de automobile ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar in 1989 a motorului L 30 (benzina).
De-a lungul celor peste 45 de ani de activitate industriala in domeniul auto, ARO a produs aproximativ 380 000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate in proportie de doua treimi in peste 110 tari.
Firma ARO, singurul producator de autovehicule de teren din Romania, a fost privatizata in iulie 2003, cand societatea Cross Lander, inregistrata in SUA, a cumparat de la stat pachetul majoritar de actiuni. Ulterior, statul a actionat firma americana in instanta, pentru nerespectarea angajamentelor de investitii din contractul de privatizare, iar ARO a intrat in faliment.
La inceputul lunii ianuarie 2006, presedintele Cross Lander, cetateanul american John Perez, a fost acuzat de falsificarea actelor de identificare ale firmei sale, prezentate in contextul privatizarii, si crearea unui prejudiciu de peste 282 de miliarde de lei vechi.
|